Neem contact met ons op +32 475 59 72 60

VEELGESTELDE VRAGEN - HUURDER

Wat als we door corona niet op reis kunnen?

Bij esprit du sud krijg je 100 % terugbetaling van het betaalde bedrag als er een inreisverbod naar Frankrijk geldt en specifiek naar de var.. Als het wel toegelaten is om te reizen maar je bent verplicht in quarantaine te gaan nadat je je vakantie hebt doorgebracht en je beslist daardoor om niet te reizen (binnen de 6 weken voor uw aankomst tot 3 weken voor uw aankomst ) betalen wij 50% van de reissom terug d.m.v. een voucher die je kan gebruiken voor een verblijf tot eind 2022. Het saldo (de andere 50% van de reissom) en de waarborg betalen we terug via overschrijving Om te beoordelen of er voldaan is aan deze voorwaarden baseren wij ons op het advies van FOD Buitenlandse Zaken. Wanneer je zelf annuleert maar er geldt op dat moment geen inreisverbod of quarantaine-verplichting, of wanneer er ten tijde van de gereserveerde data geen inreisverbod of quarantaine-verplichting geldt, kunnen wij je geen voucher aanbieden noch het voorschot of reissom terugbetalen. Je zal dus geen voucher (noch op enige andere vorm van terugbetaling) krijgen indien je voor de aanvang van de huur en slechts uit voorzorg wenst te annuleren en indien er op het moment van annulering geen absolute zekerheid bestaat (door een wettekst) dat er aan minstens één van de twee bovenstaande voorwaarden voldaan zal zijn op het moment dat je effectief in de vakantiewoning zou verblijven. Het feit dat achteraf, op het moment van de eigenlijke uitvoering van de overeenkomst, zou blijken dat de huurovereenkomst toch niet kan uitgevoerd worden wegens overmacht, doet hier geen afbreuk aan. Indien het inreisverbod of de quarantaine zou ingaan op het moment dat jullie zich in het vakantiehuis bevinden, is er geen (gehele noch gedeeltelijke) terugbetaling meer mogelijk.

Wat met de borg?

De borg wordt op voorhand betaald en bij uw vertrek wordt de woning gecontroleerd. Wij rekenen op uw eerlijkheid om te melden wat er zou kapot gegaan zijn dat we dit meteen kunnen bespreken. Binnen de 7 dagen wordt de borg dan op uw rekening teruggestort.

Is er een poetsdienst voorzien?

Er is telkens een poetsdienst voorzien, dit is verplicht. In het contract staat vermeld welke de kost is die ter plaatse moet betaald worden.

Ik wil huren, maar weet nog niet welke woning, wat doe ik?

Neem met ons contact op. Wij bespreken met u het aanbod en zoeken naar de meest geschikte keuze voor u en uw gezin. Daarna ontvangt u van ons een verhuurcontract dat door u moet gelezen en goedgekeurd worden. Uw betaling is uw boekingsbewijs. Na de betaling ontvangt u van ons 14 dagen voor uw aankomst de reisvoucher met de mogelijkheid om bed & badlinnen te bestellen. Deze voucher bevat alle nodige informatie zoals routebeschrijving, telefoon nummer van de persoon die u zal ontvangen & wanneer u deze persoon moet bellen. De bestelling van bed en badlinnen moet voor uw vertrek gebeuren zodat we alles kunnen regelen. eindschoonmaak en bed en badlinnen worden ter plaatse afgerekend met de persoon die u de sleutel overhandigt.

Ik wil een specifieke woningen huren, hoe werkt dit?

Op de detailpagina van de woning op www.espritdusud.be vul je de data in wanneer je op vakantie wenst te gaan. Daarna klik je op de knop 'boek nu' waar je je persoonlijke gegevens kan invullen. Als je de gegevens correct hebt ingevuld ontvang je een bevestiging en een rekeningnummer waarop het voorschot kan gestort worden. Let op, het is belangrijk dat het correcte bedrag wordt gestort. Bij niet-betaling wordt jouw verblijf in de woning geannuleerd.

Contacteer ons